21 Kasım 2008 Cuma

Sahadaki Tek Aslanlar Köylü



Sahadaki Tek Aslan...


80'li yıllarda kurulan Aslanlarspor bölge turnuvalarında fırtına gibi esmektedir. Çırpı Nahiyesi, Hasköy, Torbalı Kaymakamlık Kupası gibi zamanın gözde futbol turnuvalarında kupalara ipotek koymuştur. 1982 yılında Torbalı Kaymakamlık Kupasını Torbalıspor'u bile yenerek alırlar. Genç Aslanlar çok hırslıdır. O kadar hırslıdırlar ki, toplara kafa, göz, beden, omuz dalarlar. Taraftarın ve futbolcuların kavgacılığı ve kırmızı kart liderliğinide katıldıkları hiçbir turnuvada kaptırmadıklarını belirtmekte yarar var. Bu kısa bilgiden sonra gelelim yerel fıkramıza;


Aslan Köylü

1982 yılında Torbalı Kaymakamlık Kupası Torbalıspor'uda devirerek alan Aslanlarspor, o yıl TSYD Kupasını 9. kez evine götüren Altayspor tarafından 'Centilmenlik Maçı' için Alsancak Stadına davet edilir! Aslanlar Köyünde sevinç vardır. Maç günü bir otobüs Alsancak Stadına giderler. Fakat Altay'ın kendilerine karşı paf takımını çıkaracağını öğrendiklerinde hayal kırıklığına uğrarlar. Kızarlar, köpürürler. O yılların bıyıkları yeni terleyen en hırslı ve genç Aslanlarsporlusu 'Sarı Ergün' lakaplı Ergün Erdoğan'dır (Babamın Süt kardeşinin yani süt amcam Erdal Erdoğan'ın oğludur). Karar verilir Altay'ın yaptığı bu centilmenlik davetindeki centilmenlik dışı davranışa misliyle karşılık verilecektir.
Sarı Ergün'ün Aslanlarspor'un en genç oyuncusu olarak sahaya tek başına çıkmasına karar verilir. Diğer oyuncu ve taraftarlar Kordan Boyunda vakit geçirecek, maç bitince Konak Meydanı Saat Kulesinde buluşacaklardır. Buluşma saati geldiğinde orada toplanırlar. Bir müddet sonra Sarı Ergün gayet perişan ve moralsiz Kemeraltı Çarşısı tarafından salına salına gelmektedir. Takımı çalıştıran Muhsin Hoca (o yıllarda Şemikler Lisesini Türkiye Voleybol Birinciliğine taşımıştı) öne çıkarak sorar,
- "Ne oldu olum Ergün?" Tek başına Altay PAF takımıyla maça çıkan Sarı ergün üzgün bir ses tonuyla cevap verir;
- "Hocam Maç 1 -1 bitti alamadım..." Herkes sevinmiş ama Sarı'nın üzüntüsünede şaşırmıştır. Altay'ın Paf takımına karşı tek başına sahaya çıkan Aslanlarsporlu Sarı Ergün 1 -1 skora sevinmek yerine maçı alamadığına üzülmektedir. taraftarlar moralini düzeltmek için,
- "Olsun ya sıkma canını bir dahaki sefere yenersin! sen anlat hele nasıl oldu maç"
- "Hakem taraf tutuyordu abi. Yazı - Tura atıldı. Başlama vuruşu bizde. bunlar laubali laubali toplanmışlar. Baktım kaleci önde direkt, Allah ne verdiyse vurdum. Hop top ağlarda. 1 - 0"
- "Hadi ya, çamur yapsaydın. Yatsaydın skorun üstüne bizim oğlan" Sarı anlatmaya devam eder,
- "Bunlar golü yeyince, orta sahada başlama vuruşu yapacak. Ben daha topa vurur vurmaz kaval kemiğine depiği yapıştırdım. O yerde ama gole gidiyorlar hekem 'avantaj' dedi. Baktım topu alan gidiyor koştum arkadan tabanları gösterdim. Gene 'avantaj' ama adamlar kalabalık ben yerden kalkana kadar topu başkası kaptı. tüm gücümle koştum onada yatarak daldım. ceza sahasının 15 m. dışında sağ taraftayız. Bizim kale boş ya, topa birisi kaleye doğru vurdu. Koştum koştum topun peşinden tam kaleye yakın Altaylı'nın biride hızla geliyor. Benden önce topa yetişebilir. ceza sahası içinde öyle bir omuz attım ki, nerdeyse kendi sahalarına geri gidecekti. Ama top gidiyor tam kale çizgisinden girecek, üstüne uçtum elle tuttum." Kalabalık etrafına toplandığı Sarı Ergün'ü can kulağı ile dinlemektedir. Biri sorar,
- "eee sonra ne oldu?"
- "Hakem elini cebine attı kart çıkaracak. Ben hemen itiraz ettim. 'Ben aslında kaleciyim' elle tutabilirim diye.." Aslanlarspor taraftarından sesler yükselir,
- "Doğru, doğru iyi demişin sonra ne oldu? Ne dedi Hakem?"
- "Hakem, 'tamam haklısın onu geçtim. Elle tutmana kart çıkarmayayım. Ama elle topu tutana kadar ceza sahası dışında 3, içinde 1 kırmızı kartlık faul yaptın. Yani 4 kartlık, bir penaltılık' dedi"
Taraftarlar içinde bulunan Dede lakaplı Nusret Günay söze karıştı;
- "B.k var o kadar sert oynacak demi? Ne olsu sona?"
- "Hakeme 'o zaman penaltı geçersiz, kullanamazlar' dedim." Dede gene söze girdi,
- "Ne kullanamazlar bal gibi penaltı işte. Kendin dedin 'adamı kendi sahasına gönderdim' diye. Neden kullanmasın adamlar?"
- "Kullanamazlar abi! Bana ilk 3 faulden kırmızı kart gösterirse 4. hareketimde penaltılık faulde ben normalde zaten oynamıyor olurum. O zaman penaltıda olmazdı. Hakem bariz taraf tuttu. Beni oyundan attı. Altaya boş kaleye penaltı çektirdi. Ben hayatımda bu kadar taraflı hakem görmedim!"


Cenk SARIGÖL

NOT: İlk paragraf dışındakiler tamamen hayal ürünü ve kurmacadır. Hakkında fıkra yazacağımı söylediğimde 'sen ne yazarsan kabulümdür' diyen Emmioğlu Ergün Erdoğan'a armağan olsun.

2 yorum:

  1. Aşağıdaki açıklamayı okumasam olayı gerçek sanacaktım. öyle gerçekçi anlatılmış ki. tebrik ederim. çok güzel olmuş. Aslanlarlıyada bu yakışır. tek başına takım.

    YanıtlaSil
  2. Ergün abi bu yapmışmıdır? yapmıştır. sonuçta Aslanlarlı değil mi? 3 büyükler olsa ne yazar

    YanıtlaSil

hakaret, küfür, aşağılama içermeyen yorum yazacağız.